fredag 11 december 2009

Julklappsberg


Jag lovade återkomma till våra julklappar. Min tanke var ju att vara lite alternativ i år och lite mer återhållsam, men det blev nog mest en tanke, dessvärre. Barnen behöver nog inte gå lottlösa i år heller... Jo, jag fick igenom mina förslag på hållbara, pedagogiska spel och hållbara träleksaker, och pyjamasar i ekobomull blir det också. Hållbart har nog varit ett ledord i år. Men nog slank det med en och annan plastleksak också och en del elektronik, där vi glömde bort att checka upp miljömärkning, ursprung och etik... URK! Men i år har vi alla fall FÖRSÖKT lite... Yngsta sonen ska få en julklapp som kommer att hålla till hans egna barn också, om han så vill. Nästa år kanske det går ännu bättre. I fjol började jag reflektera först efter att allting redan var köpt. Det tar länge att göra sig av med gamla vanor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar