måndag 1 juni 2009

Inget att ha på mig!

Vårfest på dagis och i skolan och så studentfest dessutom den här veckan. Och jag som på förhand hade bestämt att jag inte ska köpa några nya kläder. Men inte förvandlas ju ens gamla trasor till fantastiska outfits bara för att man vill leva miljövänligt, om nu någon trodde det. (Jag själv hade kanske hoppats något i den stilen...) Det var nog både en och två gånger som jag tänkte hoppa i bilen och åka till stan och köpa något, för trots en full garderob hade jag ju INGET att ta på mig. Det enda som "räddade mig", faktiskt, var det faktum att veckan har varit fullspäckad med program och vi, som sagt, har bara en bil, som då inte stod på gården just precis då jag kände att nu behöver jag faktiskt något nytt.
Nej, det var bara att försöka en gång till, bläddra, bläddra, pröva, kombinera på nya sätt och nog hittade jag till sist något att ha på mig i en ny kombination, som jag var riktigt nöjd med.

Dessutom kom jag på igår morse att jag ju fyndat en mer eller mindre oanvänd Marimekko-sommarklänning second hand för ett par euro tidigare i våras, som passade perfekt till en solig studentfest.

"Kan" man gå på fest i en tvåeuros klänning, undrade min pappa.

Svar: ja, det gick bra. Jag blev inte utkastad i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar