lördag 18 juli 2009

Rearunda på nytt sätt

17.7.2009 17:56:32
Rearunda på nytt sätt


När sommarreorna börjar så har jag oftast tillbringat en heldag på stan helt ensam (lyx för mig) och fyllt på garderoben med alltmöjligt som jag behövt och allt möjligt som jag inte visste att jag behövde förrän jag såg det. I år kände jag också att jag behövde en dag alldeles ensam på stan, att få vara ifred lite. Men jag hade inget behov av att komma hem med en massa påsar fulla med nya saker. Jo, jag var inne och kikade om Nansos rättvisemärkta kläder var på rea och vad affärerna hade för utbud av kläder av ekologiskt bomull och om de möjligtvis var på rea. Ett par fynd gjorde jag. Men de andra kläderna är inte för mig längre... Sen var jag in i ett par hantverkaraffärer och fingrade på lite fina, hållbara saker. Men de fick ligga kvar tills vidare, för vi behöver inget till vårt hem just nu. Sen hade jag bestämt mig för att systematiskt gå igenom alla loppisar som finns i hela stan (utom i Gamla Vasa) i lugn och ro. Och jag gjorde så många fynd och blev så nöjd, att om jag hade börjat med loppisarna, så hade jag säkert åkt hem efter det och inte gått till en enda "vanlig" affär!! Rena mardrömmen för Vasas affärsliv... På torget (där jag för övrigt också gjorde loppisfynd) blev jag dessutom stoppad av en från WWF, som berättade om deras arbete för miljön och frågade om jag ville donera något. Så nu har jag gått och lovad att jag ska bli WWF-fadder också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar