tisdag 22 september 2009

Bilfria dagen

Jag fick ha bilen idag på jobbet- mycket ovanligt (okej, jag har inte behövt den heller). Orsak: Det lär vara bilfria dagen idag och min man har marknadsfört den på jobbet och uppmuntrat alla att komma till jobbet med cykel eller buss eller samåka. Då tyckte han inte att han själv kunde parkera bilen på gården, så jag fick därmed äran att parkera utanför mitt jobb. Påminde honom om att vi kanske ändå drar vårt strå till stacken, eftersom vi ju faktiskt redan samåker varje dag nuförtiden. Jag tror det var först idag som han riktigt insåg att vi faktiskt gör det, eftersom det är han som nästan alltid tar bilen till sitt jobb och kör dit han behöver, medan jag tar cykeln bak på bilen och cyklar dit jag eventuellt behöver. under arbetsdagen. Men på bilfria dagen, DÅ får JAG minsann ha bilen!?! Snällt, va!?!

Mannens arbetskamrater kom förresten med bil till jobbet idag också, som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar