tisdag 15 september 2009

Våra matvanor är dokumenterade

Har varit och handlat mat med en redaktör från Radio Vega i släptåg. Det var min syster som hade tipsat om att jag försöker handla som ekologiskt som möjligt (eller att jag är extrem, som hon visst hade uttryckt det - ska hon säga!:))

Redaktören och jag konstaterade: Det går fortfarande att göra en grej om det i Finland. I många andra länder är det inte något speciellt och egentligen tycker jag inte heller att jag gör något speciellt. Jag köper bara riktig mat med så lite tillsatsämnen och humbug som möjligt, helst producerat så nära mig som det är möjligt beroende på vad det är frågan om för mat.

En i barnaskaran gillade inte mitt tilltag: "Nästa gång ska du väl vara med på TV! Det här är ju piiinsamt! Säg inte vad du heter!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar