lördag 12 september 2009

Ekobarnkläder i Vasa

Har idag varit till nya Ellen och Elvira, som säljer ekologiska barnkläder i Vasa. Värt ett besök eller flera! Där finns fina baby- och barnkläder för barn under skolåldern, inte bara enfärgade T-skjortor, som alla som vill kunna säga att de har en ekologisk kollektion brukar köra med...
http://www.ellenelvira.fi/index.html

Kläderna är inte billiga, men jag brukar tänka att om jag skaffar tex hälften av det som de mindre barnen behöver begagnat, så kan jag satsa lite mer på de nya plaggen, om de är av ekologiskt material. Och sen blir det några helt oekologiska inköp av vinterkläder och annat som jag inte lyckas hitta varken begagnat eller någon mera ekologisk version av. Sammanlagt blir det inte dyrare än att skaffa allting i Konventionella Varuhuset utan att alls fundera över ursprung och gifter och så vidare.

2 kommentarer:

  1. Var du också dit idag? Me too! Jag gillade butiken också, rekommenderas. Köpte du nåt? En leksakslåda med klossar i trä, en pyjamas och ett par byxor följde med hem här.

    SvaraRadera
  2. Ja, en skjorta till Minsteman (som han lyckades spy på redan samma dag) och ett par strumpbyxor till Mellanfröken (som hon har slitit med hälsan sen dess).

    SvaraRadera