lördag 14 augusti 2010

Årets mest misslyckade projekt...


...det är mitt trädgårdsland, det! Fattar inte! Visserligen är jag fullfjädrad amatör (min mamma försökte nog någon gång överföra något av sin entusiasm på mig när jag var i tonåren, men det smittade inte det minsta). Nu skulle jag nog gärna vilja skörda det jag sått, men konstigt nog är det mycket som inte ens har kommit upp. Kanske jag har varit för snål/lat med vattnet. Antagligen. Och inte har jag gödslat heller. Får väl ta en funderare med tanke på nästa år.

Men ifjol blev jag helt översvämmad av asiatisk kål, de växte sig hur stora som helst, i år har inte det minsta lilla blad tittat upp ens!?! Salladsbladen har sett ut som små, blyga asplöv hela sommaren. Det enda som är snyggt i mitt trädgårdsland är skyltarna. Och en rucolakruka som jag planterat ut har i alla fall vuxit!?!

Och jag som drömmer om ett växthus!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar