lördag 23 oktober 2010

Hemmaparty

Jag är lite tråkig, för för det mesta tackar jag nej till alla slags hemmapartyn där syftet är att sälja saker. Om jag ändå blir övertalad att komma brukar jag sällan köpa något, därför att det är sällan som varorna är att de uppfyller mina krav (att jag behöver saken, att den är miljövänligt producerad och att pris/kvalitet är bra tex). Oftast handlar det ju, ärligt talat, om att köpa saker som man inte behöver till priser som man aldrig skulle betala i en vanlig affär. Men idag har jag faktiskt varit på Mumbab-party och köpt lite till dottern. Hemmaförsäljning av barnkläder som till större delen är tillverkade av ekologiskt odlad bomull och som inte har hutlösa priser. Mumbab har Maxomorra, Lundmyr of Sweden och Snofsdesign. Åtminstone Maxomorra har bra andrahandsvärde också, om man vill sälja vidare begagnade kläder, åtminstone på Huutonet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar