lördag 23 oktober 2010

Var till Noolan

Jag var in till Noolan i J:stad igår och provade tre klänningar... (vi var som sagt på höstlov hos mina föräldrar) Jag skulle ha velat ha alla tre, men jag hängde tillbaka dem. Priset är ändå sånt att det är bra att fundera lite på om man verkligen vill ha dem (eller vilken av dem) och kanske låta bli att köpa något annat på ett tag så att man kan satsa lite mer sen (och genast ta bort prislappen så att inte äkta maken ser vad man betalat...) Tidlöst, välgjort, miljövänligt, hållbart och tillverkat lokalt.

Var också in till en annan affär i närheten, namnet kan få bli osagt. Servicen var det inget fel på , men däremot kändes inte 80-100 % konstfiber särskilt lockande efter Noolan-besöket. När jag frågade försäljaren varifrån kläderna var svarade hon svävande att en del kommer från Sverige och lite andra länder. Som om det skulle övertyga mig... Såna kläder tillverkas inte i Sverige, lika lite som i Finland, kanske i Kina eller i Bangladesh. Och de håller några få tvättar. Då spelar det inte någon roll för mig om de ser snygga ut eller inte eller om de är designade i Sverige, eller var som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar