tisdag 16 november 2010

Vill du äta Chicken McNuggets igen?

Detta är den läckra innehållsförteckningen på vad Chicken McNuggets på McDonalds innehåller.

Läs mera här


Ingredients of Chicken McNuggets® and Sauces

White boneless chicken, water, food starch-modified, salt, seasoning (autolyzed yeast extract, salt, Wheat starch, natural flavoring (botanical source), safflower oil, dextrose, citric acid, rosemary), sodium phosphates, seasoning (canola oil, mono- and diglycerides, extractives of rosemary). Battered and breaded with: water, enriched flour (bleached Wheat flour, niacin, reduced iron, thiamin mononitrate, riboflavin, folic acid), yellow corn flour, food starch-modified, salt, leavening (baking soda, sodium acid pyrophosphate, sodium aluminum phosphate, monocalcium phosphate, calcium lactate), spices, Wheat starch, whey, corn starch. Prepared in vegetable oil (Canola oil, corn oil, Soybean oil, hydrogenated Soybean oil with TBHQ and citric acid added to preserve freshness). Dimethylpolysiloxane added as an antifoaming agent.
Contains: Wheat and Lecthin

2 kommentarer:

  1. nej , jag vill aldrig äta chicken nuggets mer. längesen jag överhuvudtaget satte min fot på mac donalds. vill jag ha hamburgare någon gång så gör jag dem gärna själv eller så lyxar jag till det med att gå till kings and queens på brändö. de är riktigt goda och bättre innehåll. sen om de är helt fria från tillsatser vet jag inte men de använder sig iaf av ekologiska grönsaker. Jag bloggar på www.dottersvag.blogspot.com. /monica

    SvaraRadera
  2. Jag skulle aldrig få för mig att gå till McDonalds av egen fri vilja. Ett par gånger i året brukar barnen få mig övertalad att vi ska gå och äta hamburgare. Då brukar vi gå till Hesburger. Inte är det mycket bättre, men de strävar i alla fall efter att använda inhemska råvaror.

    SvaraRadera