söndag 23 januari 2011

Böcker om loppisfynd


Jag har lånat hem två böcker om loppisfynd och vad man kan göra med dem. De borde passa mig perfekt, eftersom jag gillar att gå på loppis och att köpa i andra hand och jag nästan alltid försöker fundera ut ett andrahandsalternativ som första alternativ, om det bara är möjligt (tonåringens behov borträknade).

Den ena heter Loppisfynd och är skriven av Karin Lindroos. Den andra heter Haravasta tavara och är skriven av Aija Rouhiainen.

Böckerna borde alltså passa mig. I teorin. Men i praktiken som finns det inte en enda sak i någon av böckerna som jag skulle kunna tänka mig att ha här hemma. Jag kan bara inte med småblommigt, greduliskärt med guldkant och lite randigt, så att säga. Sorry, bara, ideerna är jättefina och påhittiga, men bara inget för mig. Någon annan får säkert en massa kickar av bilderna och blir inspirerade att göra ännu bättre fynd. Jag bara bläddrar igenom och tänker: måste man ha det så här hemma bara för att man föredrar att ta hänsyn till miljön i sin konsumtion och gärna skaffar saker i andra hand istället för att köpa nytt?

1 kommentar:

  1. Har du tips på var man kan hitta ekologiskt tyg till gardiner?

    SvaraRadera