torsdag 28 juli 2011

Bilbekännelser






Vi har funderat på alla alternativ som vi kunnat komma på, men inte hittat något realistiskt som skulle funka hela året runt, också i novembermörkret och januarisnöstormen. Det går typ två bussar om dagen till och från detta jordens centrum där vi bor och de går antingen till kommuncentrum eller in till stan, inte dit där mitt nya jobb finns. Mitt nya jobb ligger 12 km från oss, inte ens i närheten av min mans jobb och mina nya arbetstider kommer inte att kunna synkas med min mans på samma sätt som hittills. Så hurtig är jag inte att jag skulle vara beredd att cykla 24 km om dagen under vintern. Så modig är jag inte att jag skulle vara beredd att köra scooter under vintern.

Så det är med viss sorg som jag konstaterar att det står två bilar även på vår gård igen. Visserligen har vi hittat en liten bil med låg förbrukning och låga utsläpp, men "låg" är ju ett relativt mått.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar