torsdag 1 oktober 2009

Lugna-ner-mig-tankar en kväll...

Sitter här ensam medan alla andra redan ligger och sover och försöker lugna ner mig efter en riktigt lång och intensiv dag och kväll på jobbet (jag jobbar INTE skift). Att leva enkelt har defintivt inte lyckats den här veckan för mig, det har varit hård takt på jobbet och något måste-program nästan alla kvällar. Jag tycker inte om att ha det såhär, men det kör ihop sig i takt med att kvällarna blir mörkare.

En av kvällarna när jag igen skulle iväg någonstans tänkte jag ge mellanflickan en puss och kram, men hon slingrade sig undan. Hon tycker inte om sånt, sa hon. Vad tycker du om då, undrade jag. Att du leker med mig, blev svaret.

Kvalitetstid är nog mest bara bullshit, det viktigaste är att ha mycket tid tillsammans... Dessvärre är jag dålig på att leka, tröttnar efter tre minuter, men jag tar gärna med barnen i det jag gör hemma. De får gärna vara med när jag lagar mat eller bakar eller gör något annat hemma även om allt tar dubbelt så lång tid och det är kladd och mjöl och smör över hela köket efteråt. Jag läser gärna för dem eller går ut i skogen och tittar på stubbar och myror, men att leka med plastfigurer eller småbilar är världens ansträngning. Tur att de har en pappa som gillar att leka och gick i leksaksaffärer och tittade redan innan han fick barn. Det är väl han som står högst i kurs för tillfället...

På tal om leksaksaffärer, så tror jag vi har årets utmaning framför oss snart, nämligen julen. Far i huset tycker att julklappar ska köpas i vanlig ordning. Mor i huset tycker att vi i år skulle behöva fundera ut något alternativt. Men eftersom jag inte riktigt vet vad det skulle vara så har jag lite svårt att argumentera för min sak än så länge.

Lösryckta tankar ur en slutkörd hjärna en kväll i oktober...

2 kommentarer:

  1. Berätta sen hur det går med julklappsförhandlingarna!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska jag göra. Tips mottages också med tacksamhet! :)

    SvaraRadera