måndag 28 februari 2011

Mera om spisluckor 2


Fortsättning:

Sen fick jag ett annat tips om att man kan torka av luckorna med fuktat hushållspapper. Det testar jag här.







Det första lagret gick igen bort riktigt bra.









Och det fortsatte att gå bort bra, men ett hushållspapper räckte bara till några drag, så jag fick ta mera. Och mera.
Till sist hade allt gått bort utom den svarta randen där nere. Den fick jag gnugga länge och väl.








Sammanlagt gick det åt tio hushållspapper innan jag var nöjd, men då var jag också nöjd med resultatet, det svarta var borta.






Så vilken metod var bäst av dessa tre? Alla metoder var bra, men ingen metod ensam var den totala vinnaren:

Min egen metod gav blankaste luckorna på snabbaste tiden, men lite klottigt jämfört med de andra metoderna.

Tidningsmetoden var minst kladdig och gav okej reslutat, om man tolererar lite svart i hörnen och att använda gammalt tidningspapper är ju riktigt miljövänligt.

Hushållspappersmetoden gav bättre resultat, men lite bär det emot att jag skulle vara tvungen att använda tjugo hushållspapper för att få båda luckorna rena. Jag försökte nog använda dem så långt det gick men de blev svarta små klimpar till sist.

Så ingen av metoderna vinner, men jag tänker införa en ny vinnarmetod:

Jag låter tidningspappret göra det snabba grovjobbet och sen swischar jag av det mera envisa med Universal Stone utan att behöva kladda eller gnugga. Om vi inte har Universal hemma så låter jag igen tidningspappret göra grovjobbet och sen gnuggar jag det envisa med fuktat hushållspapper så går det inte åt så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar