söndag 27 februari 2011

Min gula frukost

Så här såg min söndagsfrukost ut idag. Den stod jag mig många timmar på!

Ett kokt ekologiskt ägg, en portion kokosfrukost och på den lite naturell ekojoghurt och hjortron som svärmor plockat och 3 ostskivor av ekologisk edamost.

Den såg så gul och fin ut att jag måste ta ett foto...


Så här gör man kokosfrukost:

man blandar 0,75 dl ekokokosflingor, ett ägg och 30 gr smält smör och kör det i mikron i en liten skål i 1,5 min.
Vanliga vardagsmorgnar brukar det räcka med en sån med lite bär på för att jag ska klara mig till lunch. Det är ju inte riktigt lika närproducerat som en tallrik havregrynsgröt, men tack vare den (alltså att jag inte äter kolhydrater till frukost) har jag inte problem med blodsockerfall 1 - ½ timme före lunch. Ekosoppi säljer ekologiska kokosflingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar