lördag 9 april 2011

Fisk med varierande framgång

Jag fortsätter att införa fisk på vår meny. Inte så tacksamt alla gånger, men alltid är det någon som gillar det, så man får väl hålla ut. Känns fortfarande som fiskpinnar skulle göra större succe', men trägen vinner. Kanske.

Idag hade vi sikfile'er. Personligen tyckte jag att det var gott, men om man ser framför sig en harmonisk familj som sitter och samtalar och äter i lugn och ro och ger uppskattande kommentarer om den goda maten, så kan jag tala om att bilden skär sig lite.

"MÅSTE man äta? Vad är det här? Usch, bara en liten bit till mig!"
"Mamma, jag fick ett ben i halsen!"

Bluuäärp!!!

Hela dagens meny (den redan inmundigade alltså) befinner sig plötsligt på lillemans tallrik, bord, stol, kläder, golv.

Sikfile' till förrätt, en dusch, en tvättmaskinsfyllning, en golvtorkning och ett klädombyte till huvudrätt och så ytterligare lite kall sikfile' till efterrätt. Bon Appetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar