måndag 25 april 2011

odlingslådorna har fått mera jord




Det varma vårvädret - nästan sommarväder - inspirerar till att börja gräva i jorden igen! Underbart att få börja jobba i trädgården igen! Inte för att jag kan skryta med att kunna något, men jag njuter i alla fall!

Idag har jag grävt runt i lådorna, tagit bort ogräsrötter, skyfflat bort matjorden och grundat med torkat gräs och sen har jag varit och hämtat hästgödsel från barnens kompisars gård och bättrat på jorden i mina odlingslådor, så nu hoppas jag att mina odlingsförsök ska lyckas bra i år...
Det var så soligt och varmt, så några rader salladsfrön var jag bara tvungen att så också...

1 kommentar:

  1. Heja Nadja! Den här årstiden SKA man ha jord under naglarna. Tyvärr har jag inte hunnit med lika mycket som du. Mina salladsfrön får vänta ;-)/Mia

    SvaraRadera