måndag 24 augusti 2009

Eko läggs ner...

Läste just en vid det här laget ganska gammal nyhet (från juni) att tidningen EcoQueen, som lanserades för bara ett år sen läggs ner eller läggs på is, för den har inte fått tillräckligt med köpare eller prenumeranter.

Varför bryr jag mig om det, jag som inte själv heller har köpt tidningen (bara fått ett nummer)? jo, för att det är så typiskt för så många saker med förnamnet eko... Det är så få som väljer ekologiskt och de som gör det funderar ofta extra noga på vad de köper och inte köper och kanske bara skaffar något ibland. Alldeles för sällan för att upprätthålla marknaden... Och inte kan man ju köpa något bara för köpandets skull eller för att understöda någon... Ett dilemma...

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte ens om innehållet i tidningen, men köpte den ändå, liksom för att understöda den och markera att jag ändå gillade initiativet. Men jag ogillade att budskapet var "köp, köp, och om du hinner, försök tänk eko." Det var rätt ytligt och budskapet var alltid "köp", inte "behöver du verkligen köpa allt möjligt?". Tidningen Camino är flerfalt bättre med mer djuplodande reportage. Tyvärr är tidningen rätt Göteborgscentrerad, vilket ju då gör att delar av den känns rätt irrelevant för en österbottnisk läsare.

    SvaraRadera
  2. Finns Camino att köpa som lösnummer, eller måste man prenumerera?

    SvaraRadera
  3. Jag har inte stött på lösnummer i Finland iaf, så jag prenumererar på den. Be biblioteket ta in den om du inte vill beställa!

    SvaraRadera