lördag 8 augusti 2009

Vill ha... 100 % ekologisk bomull


Idag fick jag några minuter över på stan, så jag var in och tittade på Dopp där de säljer Jackpots kläder. Och ja, nästan alla kläderna som hade kommit in nu var gjorda i 100 % ekologiskt bomull. Hur fina som helst... Men jag får nog lov att vänta på någon rea, om den kommer...

Var också in till Karisma som finns några steg därifrån och frågade om de hade något i ekologiskt odlad bomull. Försäljaren blev helt ställd, men drog sig sedan till minnes att de en gång hade haft en herrskjorta, men just nu hittade hon inget. Jag tycker att det är lite konstigt, eftersom där finns många svenska kvalitetsmärken, som Filippa K. Är det verkligen inget av dem som satsat på ekologiskt odlad bomull?


I affären mitt emot på andra sidan gatan, Benetton alltså, visste försäljaren (efter att ha sprungit ner i källaren och frågat någon) att de någon gång hade haft något, men just nu hade de ingenting i ekologisk bomull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar