lördag 4 september 2010

Second hand men inte franskt eller danskt lantligt


Louise Poulsens Toldbod lampor från Huuto.net. Tack, M. för besväret! :)

Franskt lantligt kommer ingen att få se på denna blogg, men däremot har jag en förkärlek till raka linjer och finsk och nordisk modern design, som jag gärna letar på loppis eller huuto.net. Några saker hänger med för att de har känslovärde. Men jag är ingen samlare, så det är inte mycket som passerar genom "nålsögat" och det är inte mycket jag inte skulle kunna sälja bort, om det skulle bli för trångt...


Kalevalas årstavlor från 70-80-talet har jag fått till födelsedagen (mammas loppisfynd).
Men som sagt, jag är ingen samlare, så nu har jag tillräckligt många!




Second hand på loppis och på Huuto.net hittar jag det mesta "nya" som finns i vårt hem, bla. de här små Aaltovaserna och Modern Art lampan.


Gammalt finskt hantverk... Den här har hängt med länge redan och har stort värde för mig, för den kommer från min pappas farmors hem. Det var inte mycket som fanns i det hemmet...


Tidningsställ från Woodnotes - second hand från Huuto.net. Min man slipade upp trähandtagen och så var det som nytt igen.
Gardintyget är av ekologisk bomull. Hittades på Eurokangas, efter mycket botaniserande!


Det här skåpet köpte jag second hand av de förra ägarna till min första lägenhet som jag ägt. Senare är bordsytan uppslipad och lackad på Jupiter och så har vi satt nya knoppar.
Mattan, som skymtar där är också second hand från Huuto.net. Det var någon som inte tyckte att den passade deras inredning längre.


Den här har min mamma köpt på någon auktion för länge sen och gett till mig. Lite gammalt, som pricken på i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar