torsdag 14 maj 2009

Det blev en sjukhusresa...

13.5.2009 20:46:28
Det blev en sjukhusresa...

Vår lillemans magsjuka har inte velat ge med sig, så det har varit fullt upp här. Jag var den första som också fick en släng av sleven, trots att jag har tvättat händerna intill narighet. Igår tog min man pojken till HVC och sen fick han en remiss vidare och blev till sist inlagd med dropp på barnavdelningen. Själv låg jag hemma och tog igen mig efter min egen sjuka, men höll förstås telefonkontakt med dem på sjukhuset. Framåt eftermiddagen började jag inse att det trots allt var jag som var friskast/minst sjuk av oss två vuxna, för mannen började klaga allt mer på hur dåligt han mådde och det visade sig sen att febern stigit till närmare 39. Det var bara för mig att ta ett par djupa andetag, stiga upp ur sängen och ta en dusch, packa lite grejer och ta en taxi till sjukhuset för att avlösa honom. (Första gången, faktiskt, med bara en bil i familjen, som vi inte hade någon annan lösning än taxi, men när minstingen är intagen på sjukhuset räknar i alla fall jag det till de nödsituationer som vi hade kalkulerat med att kommer ibland) Fantastiskt fint ordnat hade de förresten både för barn och för föräldern, privat rum för barnet, leksaker och DVD-skivor och med en säng som gick att fälla ut för föräldern. Där fick lilla vännen, helt utpumpad, dropp hela kvällen och natten och mor låg bredvid och försökte efter ork och förmåga ge lite tröst... I morse hade han fått så mycket näring i sig att han blev irriterad på att sitta fast i en slang och ville börja röra på sig och hoppa runt lite och ville äta en smörgås. Då visste jag att vi var på segersidan igen! Sen ringde de förresten från dagis igår också om att mellanflickan blivit sjuk... men hon verkar ha repat sig ikväll redan ... Storebror Stålman har klarat sig som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar