fredag 22 maj 2009

Nu äter vi igen!


När sjukan härjade som värst och barnen var ledsna över missad godisdag och missad utfärd och allt vad det var så lovade vi att vi skulle gå ut och äta något gott och ha en extra godisdag när alla var friska. Nu är vi det då, och den här lediga torsdagen råkade komma passligt, så nu har vi varit ute och ätit då på ... tadaam... Hesburger. På allmänhetens begäran så att säga. Jag skojade nog med dem först och sa att vi skulle gå på en ekologisk restaurang där det serveras bara vegetarisk mat (vet inte ens om att det skulle finnas någon här i våra trakter i alla fall), men de trodde inte riktigt... Kunde förstås inte låta bli att i mitt stilla sinne räkna ut att vi kunde ha fått minst tre måltider hemma med helt ekologiska råvaror för samma pris som de där burgermåltiderna. Men jag SA ingenting. Tänkte bara att kanske det ändå inte är SÅ dyrt med ekologisk mat bara man lagar den själv, inte om man jämför med att gå ut och äta i alla fall. Försökr väl bara trösta mig själv, när jag tycker att matpriserna är hutlösa...
Men just nu är huvudsaken att alla äter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar