tisdag 28 april 2009

100 dagar


100 dagar har Obama varit USA:s president. Han har hunnit göra en hel del bra och om jag var amerikan och om någon frågade mig så skulle jag svara att jag var nöjd med honom. En sak bara, undrar jag över. Varför gav han order om att temperaturen i Vita huset skulle höjas, så att han kan gå omkring i kortärmat, som på Hawaii? Hur går det ihop med hans budskap om ett grönare USA? Ska inte han också dra sitt personliga strå till stacken, där det går? Även om det kanske är en droppe i havet jämfört med att han måste flyga omkring och ha en enorm eskort med sig vart han än far (och det måste han ju få ha för att kunna uträtta sin uppgift och det med livet i behåll) och även om han politiskt gör mer än någon av sina föregångare på det området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar