måndag 20 april 2009

Du ska inte tro det blir sommar, om inte nån sätter fart...

Köpte ett gäng fröpåsar idag och så kunde jag inte låta bli att börja gräva i jorden och peta ner några rader med frön. Är ju nybörjare i trädgården på köksträdgårdssidan (min mamma försökte nog få mig intresserad när jag var i tonåren och försäkrade mig om hur roligt det är, men jag kunde inte bry mig mindre. Men NU fattar jag...) så jag vet inte om det är liiite för tidigt. Det snöar ju var och varannan dag ännu. SUCK! Men nu är det bart i alla fall och på vissa av påsarna stod det att man kan så så fort jorden går att bruka. Enligt min uppfattning gick den att bruka så jag sådde. I år ska jag försöka så i flera omgångar och också satsa på sånt som klarar sig långt in på hösten. Väntar så på allt grönt där ute, ätbart och icke ätbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar