onsdag 8 april 2009



Har tydligen inträtt i medelåldern idag, åtminstone blev jag gratulerad på det viset av min nästan 10 år yngre lillasyster... Firade med tårta som mannen bakat av ekologiska ägg och ekologiskt socker, det ekologiska vetemjölet verkar vara slut för i år. Ekologisk vispgrädde och ekologiska bananer var det visst också och helt oekologiska och färggranna marsipanrosor i en fin bukett. Ungarna undrade varför jag inte bjöd flera på "kalaset", men det får nog vänta till prick 40.
Upplevde en "gammaldags" känsla idag, alltså hur kul det kan vara att få något som man har väntat på länge, fasten det varken är dyrt eller värdefullt eller svårt att få tag på. Jag har gått och tittat på tidningen Eco Queen ända sen jag fick reda på att en sån finns, men jag har i princip köpstopp på nya tidningar, så jag har inte köpt ett enda nummer. Jag har kikat på loppis om inte någon säljer ett begagnat nummer och på internet har jag letat, men inget har jag hittat. Men jag fick det senaste numret i födelsedagspresent och då uppenbarade sig alltså helt oväntat den där känslan som jag kanske senast haft som barn, att man riktigt känner hur man njuter av något som man äntligen får... Den där njutningen hade jag ju helt missat, om jag bara plockat med mig tidningen från hyllan första gången jag såg den. Kanske inte bästa framtidsvisionen för tidningsbranschen, men intressant att upptäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar