måndag 6 april 2009

Nu kröp sanningen fram!

5.4.2009 18:44:57
Nu kröp sanningen fram!

Jag har lite undrat hur det kom sig att min man plötsligt, efter ett års aktivt motstånd gick med på att vi skulle byta från två till en bil. Men nu har sanningen krupit fram: Han var med vår ena bil på service och det tog lite längre än han hade tänkt, så han gick runt och tittade på alla blänkande underverk som var till salu där. Då såg han den, den där bilen som plötsligt gjorde att han kunde tänka sig att leva med bara EN bil. En svart, sportig sak som talade rakt till hans hjärta. För mig är en bil något som tar mig från punkt A till punkt B, helst med så små utsläpp som möjligt. Han han har lite andra förväntningar. Okej, det där med utsläppen är vi nog överens om, men resten vet jag inte riktigt hur det har gått till, för det är just den där bilen som är på väg att bli vår... Miljövänlighet? Ha, ha, haa! Okej, visst tänker han på det också, men först och främst ville han HA just den där bilen! Men jag är nöjd ändå, vi sänker ju våra utsläpp med nästan hälften i alla fall!

PS. Bilen är nånting ditåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar