fredag 11 mars 2011

Familjen Kärnfrisk

Titta på denna intervju med en dansk familj som lagt om sina kostvanor och lämnat bort snabbmat, socker, chips, mjölk (som de inte säger att alla ska lämna bort, bara de som misstänker att de kanske inte mår bra av mjölk) och blivit friskare, piggare, gått ner i vikt och slutat stressa. Dessutom har deras son, som hade svåra autistiska drag blivit frisk. De har också skrivit en bok som heter Familjen Kärnfrisk och har en blogg som heter http://www.kernesundfamilie.dk/

Se själv och dra egna slutsatser.

2 kommentarer:

  1. Jag har stött på den här familjen lite här och var, men aldrig orkat/haft tid att fördjupa mej. Kan inte du berätta hur du uppfattar dem? Överdriver de, som jag läst någon anse dem göra, eller har deras nya livsstil (är det bara maten de sett över?) verkligen så där positiva resultat? Har du läst deras bok?

    SvaraRadera
  2. Jag har nämnt lite om dem i mitt inlägg "Spelar det någon roll vad man äter?". Jag tycker inte att de överdriver, men de kan säkert vara mycket provocerande för en som själv är mitt inne i skräpmatsekorrhjulet. De började med att ändra sina matvanor. De andra förändringarna gjorde de senare. Jag tror absolut att deras ändrade matvanor kan ha just den effekten som de talar om. Jag har inte läst själva boken, bara på bloggen.

    SvaraRadera