söndag 20 mars 2011

Kurs i hållbar utveckling!

För att livet inte ska alltför enkelt så väljer jag krävande fritidssysselsättningar! He, he!

Jag har anmält mig till en internetbaserad universitetskurs i i hållbar utveckling. Kursen hålls i samarbete med Vasa universitet och Sanomalehtiyliopisto (tidningen Pohjalainen). Pohjalainen har publicerat och publicerar en rad artiklar under några veckors tid under ämnet hållbar utveckling från olika synvinklar, socialt, kulturellt, ekonomiskt hållbar utveckling och hållbar utveckling i praktiken, skrivna av olika professorer vid Vasa universitet. Sen är det ett eftermiddagsseminarium som man ska delta i (det är öppet för alla) och en massa engelsk referenslitteratur att plöja igenom. Själva kursen är på finska. För att få sina studiepoäng ska man skriva en 10-15 sidors uppgift om hållbar utveckling utgående från ett område, kommun eller stad. Just den biten kanske jag inte ser så mycket fram emot, men jag vill gärna lära mig mer om hållbar utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar