onsdag 30 mars 2011

Jag har fått en blogg utmärkelse


Oj, jag har fått en blogg utmärkelse av Flo Food! Nina har valt min blogg som en av sina tre favoriter, tusen tack för det! :)

Så här skriver hon om varför hon har valt min blogg:

Ekologiska fotspår Bloggen som förutom maten även tar upp allt annat som har med helhetshälsan att göra, något jag själv är väldigt intresserad av men inte just nu har som fokus. T.ex. ekologiskt boende, återvinning och ekologiska kläder. En sakstinn blogg med personlig touch.

Intressant att hon tycker att min blogg handlar om helhetshälsa. Det kanske den gör, för jag har kommit fram till att ekologiska val, alltså sånt som är bra för miljön också är bra för människan och följaktligen för hälsan. Allt hänger ihop liksom. Lämnar jag bilen hemma och går eller cyklar i stället så mår både naturen och jag bättre. Äter jag äkta mat eller använder naturkosmetik är det samma sak. Låter jag bli att slänga bort rester utan äter upp dem så gillar min plånbok det och naturen också. Ja, ni vet...

Nu är det min uppgift att ge priset vidare till 3-5 andra bloggare som jag tycker om och som har mindre än 100 följare.

I det här skedet måste jag nu erkänna att trots att jag har en egen blogg och uppskattar att andra läser den så läser jag väldigt få bloggar själv regelbundet. Några faktabloggar följer jag men nu och då, men de har många läsare och uppfyller alltså inte kriterierna för Liebster Award (mindre än 100 följare). Så nu fick jag något att fundera på...

Den blogg jag helst skulle ge Liebster Award till och faktiskt den enda som jag läser riktigt regelbundet är den som har gett awarden till mig, alltså Flo Food själv. Jag vet inte om reglerna tillåter att man ger tillbaka, men jag gör det i alla fall. Orsaken är att jag har blivit väldigt inspirerad av Nina och lärt mig väldigt mycket av henne om riktig mat och matlagning. Och vi är inte bästisar som alltid väljer varandra, om någon nu misstänkte det! :)

Här på den här bloggen brukar jag hålla mig ganska stikt till mitt tema, men tro det eller ej, jag har också andra sidor och egenskaper och intressen och jag tänker inte alltid på ekologiska frågor.

Ibland kan det vara skönt att koppla av med lite igenkännande humor från vardagen. Då brukar jag titta in på Nickby rapporterar och läsa vad det händer på den "slutna avdelningen" där. Micaela skriver både om djupa och ytliga saker på ett underbart, humoristiskt sätt.

En annan blogg som jag upptäckt nyligen är caisa k. En inredningsblogg som är fantastiskt vacker och man kan njuta av att titta på alla fina bilder.

Så var så god, ni tre får min Liebster Award!


Reglerna för Liebster Blog Award:
Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare.

Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster award.

Den som får awarden länkar till den person som gav den till dem, och fem av hans/hennes favorit bloggar med mindre än 100 läsare.
_

1 kommentar:

  1. Tack tillbaka, hehe! Just så tolkar jag det - ens egen helhetshälsa förutsätter att naturen och vår jord mår bra också. Jag har t.ex. byggt mitt hus av ekologiska material både för att spara naturen och för att jag är övertygad om att vi själva mår bättre i ett sådant hus.

    SvaraRadera